ايثارگري يا ايثارخواهي

ساخت وبلاگ
در معاملات انسان با انسان رویه بر این است که هماره فروشنده مزایده می گذارد تا کالای خود را به هر کسی بفروشد که قیمت و بهای بیش تر پیشنهاد داده است؛ چنان که خریدار نیز مناقصه برگزار می کند تا چیزی را بخرد که با بهای کم تری پیشنهاد داده می شود. اما از نظر قرآن، خداوند خریداری است که کالای فروشنده را ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 98 تاريخ : جمعه 30 تير 1396 ساعت: 3:26

خدا در قرآن برای گناهان نام هایی را بیان می کند که خود بیانگر نوع، اثر و مراتب گناه است. گاه از آن به «اثم» و گاه دیگر به «ذنب» و گاه سوم به نام دیگری یاد می کند. واژه ذنب در لغت به معنای دنباله است. چیزی که دمی دارد و به خودش محدود نمی شود؛ یعنی رفتاری که دمباله بدی دارد و نشانه آن نیز می ماند. الب ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 79 تاريخ : جمعه 30 تير 1396 ساعت: 3:26

یکی از اصطلاحات قرآنی، تکلیف است. تکلیف به معنای دیگری را به رنج و مشقت انداختن و به کاری گیری کسی در کاری که مشقت و رنج به همراه دارد. خداوند می فرماید: لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا؛ خداوند هیچ کس را جز به قدر توانایى‏ اش تکلیف نمى ‏کند.(بقره، آیه 286) در ادامه آیه بیان شده که در ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

در آیات قرآنی میان سحر و جنون فرق گذاشته شده است؛ زیرا سحر برخورداری از فن دقیق علمی است که ممکن است از دانش ارتباط با جنیان به دست آید. این آموزش و آموختن سحر حرام است مگر آن که برای دفاع از اسلام و مبارزه با متنبی و مدعیان پیامبری باشد. به هر حال، سحر دانشی از دانش ها و از نوع علوم غریب و ناآشنا ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

هر گناهی حقیقتی دارد که انسان در دنیا متوجه آن نیست؛ کسی که چشم بصیرت ملکوتی و برزخی داشته باشد، این حقایق را می بیند. مثلا کسی که مال حرام می خورد، آتش می خورد. خداوند در آیه 147 سوره بقره می فرماید کسانی که برای کسب درآمدی، حقایق کتب آسمانی را کتمان می کنند،چیزی جز آتش نمی خورند. از نظر قرآن، جاس ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

فرمان «آتش به اختیار» از سوی رهبر معظم انقلاب ، فرمانی راهبردی بر اساس مبانی و اصول عقلی و نقلی است. این خلاقیت فرهنگی و خلق مفاهیم جدید برای تبیین و توصیه اهداف فکری و فرهنگی از سوی رهبری، در اصل برای جبهه فرهنگی صادر شده است، اگر چه در حوزه‌های دیگر نیز قابل انطباق و اجراست .نظر به اهمیت این راهبر ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

ابلیس دشمن سوگند خورده ای است که هماره شطینت دارد و به عنوان رهبر شیاطین جنی و انسی عمل می کند. این شیطان هرگز انسان را رها نمی کند و عوامل و کارگزاران خود را می فرستد تا دور آدم طواف کنند و زمان مناسب عملیات نفوذی داشته باشند. مومن چون هشیار و بیدار است و غافل از توطئه دشمن نیست، هماره مواظب و مرا ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

یکی از عقاید قرآنی موضوع بداء است. بداء به معنای از آشکار شدن است، و در اصطلاح بداء درباره خداوند، به معنای آشکار کردن چیزى است که بر بندگان مخفى بوده و ظهورش براى آنان تازگى دارد. ریشه اعتقادی این امر به این آیه باز می گردد که خداوند می فرماید: ‌یَمْحُوا اللَّهُ ما یَشاءُ وَ یُثْبِت؛ خداوند هر چه ر ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

قرآن غایتی را برای خلقت انسان و جن به عنوان عبادت خدا تعریف و تبیین کرده است: وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ ؛ و جن و انس را نیافریدم جز براى آنکه مرا بپرستند.(ذاریات، آیه 56) باید توجه داشت که لام در واژه لیعبدون، لام غایت است نه لام عاقبت چنان که در آیه 179 سوره اعراف مطر ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

ساختار هر علمی بر اساس اموری شکل می یابد که باید مد نظر قرار گیرد: ساختار باید بر اساس موضوع علم باشد؛ موضوع علم فقه، افعال مکلفین است؛ ساختار باید منطقی بر اساس حصر ثنایی باشد؛ ساختار باید سیر منطقی و توجیه منطقی داشته باشد؛ ساختار باید جامع مسایل و مانع اغیار باشد؛ در طول تاریخ ساختارهای گ ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1396 ساعت: 18:59

خداوند در قرآن می فرماید: وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوی‌ . إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحی‌  عَلَّمَهُ شَدیدُ الْقُوی‌؛ و هر گز از روی هوی و سقوط نطق نکرد. جز این نیست که وحی است ایحاء شده که خداوند شدید قوی آن را تعلیم داده است.(نجم، آیات 3 تا 5) خدا در آیات سوره نجم از اسراء و معراج پیامبر(ص) سخن به ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

امور معنوی درجات و درکات دارد. به این معنا که قابل افزایش و کاهش از نظر شدت و ضعف است. البته این شدت و ضعف به گونه ای است که گاه انسان گمان می کند که تنها اشتراک میان آن ها یک اشتراک لفظی همانند اشتراک شیر آب با شیر خوراکی با شیر جنگلی است؛ از این روست که این امور را از امور تشکیکی دانسته و می گوین ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

خداوند در قرآن می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَنْ یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَکَى مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَکِنَّ اللَّهَ یُزَکِّی ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

معصوم همانند خداوند با توجه به ظرفیت مخاطب تنزل تجلیاتی دارد. در قرآن بیان شده که خداوند برای پیامبر(ص) تجلیات بی واسطه داشته که در معراج رخ داده است. این تجلیات بی واسطه که از مقام فعل الهی نه ذات الهی و نه صفات عین ذات الهی بروز و ظهور کرده است؛ چنان سنگین بوده است که جز آن حضرت(ص) کسی نمی توانست ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

بسیاری از افراد از زندگی لذتی نمی برند؛ زیرا با زندگی و احوالات مختلف و متنوع آن ارتباط و پیوندی برقرار نمی کنند و سازواری میان شخص با اوضاع ایجاد نمی شود. انسان زمانی از چیزی لذت می برد که با آن ارتباط از نوع سنخیت ایجاد کرده باشد. این سنخیت و سازواری است که محیط را آرامش بخش و زندگی را لذت بخش می ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

دسته بندی موضوعی یادداشتها

 

آمار و اطلاعات


بازدید امروز :204
بازدید دیروز :680
کل بازدید :890507
تعداد کل یاداشته ها : 1349
96/4/19
4:3 ع

ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

از نظر قرآن رویا و خواب نما، دیدن است. از همین رو واژه رویا از ریشه رویت گرفته شده تا بر امر رویت و دیدن تاکید شود. هم چنین از نظر قرآن، رویت دیدن حقیقت در شکل تمیثلی آن است، و از همین رو، قرآن از نماد و تمثیل در رویا و تاویل احادیث و تعبیر رویابین سخن می گوید. البته برخی از موارد در قرآن نیز از با ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

از نظر قرآن، عقلانیت ارتباط تنگاتنگی با قلب دارد؛ زیرا قوه ادارکی انسان همان قلب است و انسان وقتی تعقل می کند، یعنی با قلب تفقه و فهم می کند و ادراکاتی دارد: لَهُمْ قُلُوبٌ لَا یَفْقَهُونَ بِهَا؛ برای آنان قلوبی است که بدان فقه و فهم ژرف نمی کنند.(اعراف، آیه 179) قلب مرتبه ای از نفس انسانی است؛ چنا ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

در آیات و روایات برای هر چیزی آدابی بیان شده است. از جمله آدابی که برای سخنران و اهل منبر در قرآن مطرح است، سلام کردن به آنان پیش از سخنرانی از سوی اهل منبر و سخنران است. خداوند به پیامبرش فرمان می دهد و می گوید: وَإِذَا جَاءَکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ کَتَبَ رَبّ ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44

خداوند در قرآن می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! از خدا پروا کنید و به سوی او وسیله و توسل تقرب بجویید و در راهش جهاد کنید باشد که رستگار شوید.(مائده ، آیه 35) ايثارگري يا ايثارخواهي...
ما را در سایت ايثارگري يا ايثارخواهي دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bsamamosf بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1396 ساعت: 18:44